Türk Hava Kurumu, Nuri Demirağ'a Beşiktaş'taki atölyesinde üretilmek üzere 12 adet eğitim uçağı siparişi verir. Şartnameye uygun olarak üretilen uçakların teslimi sırasında problem çıkmış, kurum üretilen uçakların mukaveleye uygun olmadığı gerekçesiyle uçakları teslim almaktan vazgeçer ve 51.000 Lira'lık teminat mektubunu mahsup eder. Nuri Demirağ, ürettiği uçakların kurumun istediği evsafa uygun olduğunu, şartnameyi ihlal edenin kendisi değil kurum olduğunu belirterek, karşı dava açar. Beşiktaş'taki atölyesinde yapılan çift motorlu, altı kişilik yolcu uçaklarının da Türk Hava Yolları tarafından beklenen ilgiyi görmemesi ile başlayan krizler ve mahkemelerle, Demirağ'ın hayatında yeni bir dönem başlar. Bakanlar Kurulu tarafından seferberlik halinde ordunun ihtiyaçlarını karşılamak üzere faydanılacak fabrikalar arasında kabul edilen Nuri Demirağ Tayyare Fabrikasının bu cetvelden çıkarılması, Milli Savunma Bakanlığının teklifi ile Bakanlar Kurulu'nda 11.06.1949 ta...
Yorumlar
Yorum Gönder